Mercedes-Benz: Věříme Číně a jejímu tržnímu potenciálu

(221106) -- SHANGHAI, Nov. 6, 2022 (Xinhua) -- This photo taken on Nov. 6, 2022 shows a new energy vehicle of German automaker Mercedes-Benz at the automobile exhibition area of the fifth China International Import Expo (CIIE) at the National Exhibition and Convention Center (Shanghai) in east China's Shanghai. The fifth China International Import Expo (CIIE) is scheduled on Nov. 5-10 in China's economic hub Shanghai. Many green, low-carbon vehicles are showcased during the expo. (Xinhua/Jin Haoyuan)

Důvodem, proč přední německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz pokračuje v investicích v Číně, je mimo jiné fakt, že společnost v Čínu věří a vidí v ní dlouhodobé příležitosti, uvedl nejvyšší představitel společnosti.

Ola Kaellenius, předseda představenstva společnosti Mercedes-Benz, v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua uvedl, že v čínském automobilovém trhu, který je největší na světě, vidí velký potenciál.

Kaellenius je přesvědčen, že v Číně »existuje určitý růstový potenciál« v dlouhodobém horizontu, protože míra vlastnictví automobilů v Číně stále zaostává za ostatními vyspělými trhy ve světě.

Čína, která je pro německou automobilku zároveň největším a »nesmírně důležitým« trhem, se těší Kaelleniově pozornosti. »Takže nikdy nejsem mimo Čínu, i když v ní fyzicky nejsem.«

Společnost je připravena uvést na čínský automobilový trh celkem 15 nových modelů, což signalizuje zintenzivnění snah výrobce luxusních automobilů o upevnění své pozice na stále konkurenčnějším automobilovém trhu.

Dne 1. března představil Mercedes-Benz v Číně čtyři nové verze svého nového modelu třídy E s prodlouženým rozvorem. Kaellenius vkládá velké naděje do nové třídy E, která je jedním z nejprodávanějších modelů společnosti.

Podle všeho se jedná o dvojí strategii v Číně. Německá automobilka plánuje do konce tohoto desetiletí nabídnout více nových modelů, včetně elektromobilů na baterie a »elektrifikované high-tech spalovací« vozidla.

Kaellenius prozradil, že společnost v posledních několika letech zvýšila počet svých výzkumných a vývojových týmů v Číně. Kaellenius popsal inovace v čínském automobilovém průmyslu jako »živé«: »Chceme se na tomto živém a inovativním prostředí podílet.«

Dvě výzkumná a vývojová centra v Pekingu a Šanghaji umožňují společnosti vyvíjet širokou škálu nových technologií jak pro čínský trh, tak pro další trhy ve světě. »Jsou plně integrována do našeho globálního úsilí v oblasti výzkumu a vývoje.«

Pokud jde o šetření EU ohledně tzv. dotací na čínská vozidla, Kaellenius uvedl, že »bychom se neměli dostat do situace, kdy se obchodní bariéry zvyšují v jakémkoli směru«.

Je »přirozené a normální«, že automobilové společnosti vstupují na zahraniční trhy, vzhledem k tomu, že čínský automobilový průmysl je »plně rozvinutý« a je »na úrovni« jakéhokoli jiného automobilového průmyslu, řekl Kaellenius.

Kaellenius připisuje hospodářský růst a růst bohatství v Číně v posledních několika desetiletích otevření trhu, které vytvořilo »investičně příznivou náladu« a usnadnilo Číňanům vyrazit do světa.

»Pokud se vrátíme opačným směrem a začneme (zvyšovat) protekcionismus, obávám se, že výsledkem bude mimo jiné zpomalení růstu«.

Kaellenius vyzval k jasným pravidlům angažovanosti a rovným podmínkám pro všechny účastníky trhu. Navrhl, aby se tvůrci hospodářských opatření zaměřili na příležitosti, »které by ve skutečnosti vedly k oboustranně výhodným a rostoucím hospodářským vazbám«.

(Xinhua)

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*