VW asi uzavře závod v Bruselu! Poprvé od roku 1988..

Německá automobilka Volkswagen (VW) ve středu oznámila, že vážně zvažuje uzavření závodu své luxusní značky Audi v Bruselu. Důvodem je prudký pokles poptávky po drahých elektromobilech, které se zde vyrábějí. Jednalo by se o dlouho nevídaný krok, Volkswagen neuzavřel žádný závod téměř čtyři dlouhé dekády, upozornila agentura Reuters.

Audi ve své zprávě uvedlo, že Volkswagen zvažuje, že předčasně ukončí výrobu modelů Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron, tedy jediných modelů, které se nyní v bruselské továrně vyrábí. Jeden ze zdrojů oborového serveru Europe Automotive News uvedl, že by k tomu mělo dojít již v příštím roce. Výroba modelu Q8 e-tron přitom začala teprve v roce 2018.

Luxusní značka nyní zahájí restrukturalizaci závodu a bude hledat alternativní využití pro jeho budoucnost. Může se však stát i to, že závod o třech tisících zaměstnancích bude nakonec uzavřen. Loni vyrobil padesát tisíc vozů. VW v prohlášení dále uvedl, že náklady na hledání alternativního využití bruselského závodu nebo jeho uzavření, stejně jako další neplánované výdaje, budou mít v letošním roce dopad v celkové výši až 2,6 miliardy eur (66 miliard korun).

Předseda odborů ve Škodě Auto Povšík:

O tom, že je závod Audi v Bruselu skutečně pod tlakem, se zmínil i Jaroslav Povšík, předseda odborů ve Škoda Auto, a to v posledním vydání týdeníku Škodovácký odborář. V něm také hovořil o tom, že Volkswagen bude muset výrazně zeštíhlit. „Hovoří se až o čtyřiceti procentech celkového počtu zaměstnanců, a to ne prostřednictvím vyčlenění, jak by se mohl někdo domnívat, ale zejména technologicky – nástupem umělé inteligence, robotizace a dalších nových směrů organizace práce,“ popsal pro média Povšík, aniž by ale uvedl termín, dokdy by měli tito zaměstnanci z Volkswagenu odejít.

„Dokonce i Audi má vážné problémy a nechce se věřit, že také vysoce prémiový segment Porsche Holding na tom není nejlépe,“ poznamenává český odborář, který je zároveň členem dozorčí rady Škody Auto.

Volkswagen naposledy uzavřel svůj závod v Pensylvánii, a to v roce 1988. Reuters také upozornil, že poslední šéf značky VW, který hrozil uzavřením závodu v Evropě, odstoupil několik měsíců poté, co tak učinil.

Belgický tisk spočítal problémy

Média v Belgii nedávno informovala o tom, že bruselský závod měl letos na jaře problémy s nedostatkem součástek, byl proto na dva týdny uzavřen. Uzavření závodu přispělo k propadu dodávek Audi v prvním letošním půlroce. V prvním čtvrtletí Audi dodalo zákazníkům 396 tisíc aut, tedy meziročně o 4,5 procenta aut méně. Druhé čtvrtletí bylo v meziročním porovnání pro automobilku z německého Ingolstadtu ještě horší, odbyt jí klesl o 11,2 procenta na necelých 442 tisíc aut.

(rad)

Foto – China Media Group (CMG)

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*